Rabu, 16 Januari 2013

After all, apa yang awak mahu sebenarnya?

Macam biasa, scroll di laman facebook. Sampai bawah sampai bawah sampai bosan. Apa yang tak biasa adalah aktiviti ini dilakukan pada awal pagi. Dan aku masih belum tidur. Apakah ini? Aktiviti ini cuma kebiasaan aku pada cuti sekolah masa sekolah menengah dulu je. Ahem!

Tapi dah kenapa dengan hari ini? uhuk- uhuk. Mungkin ada hikmah di sebalik semua ini. Eh bukankah apa yang kita lakukan, ada baiknya yang kita tak tahu? Atau mungkin kita tahu tapi kita lupa nak bersyukur?

Okay, berbalik pada kisah tadi. Masa tengah scroll tu, maka aku pun membacalah status seorang kawan ni. Dan aku respect dia. Respect semangat dia, Ilmu dia. Karisma dia. Dia ni agaknya, pergi mana- mana pun menjadi. Oh, dia juga beza, hm dua tahun kot daripada aku. Dan aku kadang- kadang, selamba je panggil tanpa 'kak' di hadapan. Hehe. Selamba yaya...

Dalam statusnya, ditulis tentang angan- angan dan apa yang telah dia gapai. Dan dia memang gapai.

Dan masalahnya aku ialah, aku masih di takuk angan- angan. Tengoklah, nama blog pun "medan angan- angan dan realiti". Angan- angan itu semanis yang mungkin, yang selalunya mampu dimainkan dalam kepala sahaja manakala realiti masam lah juga kadang- kadang. Tapi bahagia! Mungkin macam sos pasta. 

But after all, what do you want really?

Hm.

"Aku ada berangan nak pergi travel ni. Duit menabung ni simpan, tak tahulah sama ada untuk buat down payment kereta atau nak pergi travel. 
Oh. Kau pernah pergi jalan- jalan sampai mana dah? 
*senyap* Famili aku jenis tak pergi jalan sangat. Er, paling jauh, aku pernah pergi sampai Pulau Phuket kot."

Kahkahkah. Wak luu, sampai berangan nak pergi travel tuuu. Dan marilah aku dengan bangganya mengaku, yang aku tak pernah rasa naik kapal terbang lagi. hihihihi.


Antara perkara syok untuk dibuat adalah melihat matahari terbit. Dekat pantai pula tu. Dengan kawan- kawan matrik pula tu. Mac2011

Tiada ulasan: