Rabu, 29 Februari 2012

Imaen

Imaen merupakan penulis (Jemari Seni) yang kalau boleh, dia nak sumbat apa saja falsafah dan ilmu yang dia tahu dalam satu buku YET dia pandai adun semua falsafah, biar kena dengan jalan cerita dan watak- watak rekaan itu.

Aku rasa Jemari Seni ni memang ada idea bijak di mana, mereka gabung 3 (kebiasaannya) penulis untuk tulis cerita dalam 1 novel. 3 in 1. Ni satu cara yang efektif untuk penulis menulis cerita pendek dan pada masa sama, memperkenalkan penulis- penulis yang baru/ tidak dikenali kepada pembaca. Dan aku pula, kalau dah jatuh hati dengan satu penulis, memang akan terus beli novel- novel lain tanpa ambil tahu blurb di kulit belakang buku. Asal tak baca lagi, tarik je buku itu dari tempatnya. Dan inilah cara sama aku jatuh hati dengan Noor Suraya dan Imaen. Dan juga Saidatul Saffa.

Buku yang buat aku jatuh hati dengan Imaen
Oh ya, tahukah anda yang Imaen dan Noor Suraya ni suami isteri, husband and wife? Pasangan yang aku rasa sangat comel. Tulis dalam genre yang berlainan, tapi tetap berpaut dalam bahasa yang indah. Cuba bagi ilmu sebolehnya untuk sang pembaca tapi dalam cara yang lain. Imaen dengan macam- macam falsafahnya termasuklah ekonomi (inilah masa untuk aku test balik ilmu ekonomi yang konon- knonya kegemaran nombor satu di matrikulasi dahulu) dan Noor Suraya pula dengan sejarah dan tradisi atau cara masakan (sebenarnya aku dah terbuai dengan kisah dalam tu). 

Oh ya, Imaen ni lebih kepada thriller. Ada berani baca perihal pegang pistol main tembak- tembak versi Imaen? :)

3 ulasan:

juicy X berkata...

PUAS SAY CARI NOVEL2 IMAEN...SUSAH SGT NK DPT :(

Amilah Muhammad berkata...

Kalau susah sangat nak jumpa, order online jelah. cepat dan efisien. tak rugi pun :D

BudakCenonet berkata...

Saya memang minat sangat dgn IMAEN sbb dia punye cerita penuh dgn ilmu...
N thanks for the info yg IMAEN n NOOR SURAYA tu, husband n wife...