Ahad, 2 Oktober 2011

Of sari and amilah

Nama aku amilah. Aku suka perkataan amilah. Aku sebenarnya lebih menghargai orang yang panggil aku Amilah berbanding orang yang panggil nama singkatan.

Tapi, tapi...
Bila aku sebut nama Amilah untuk kali pertama di hadapan orang yang tak dikenali, aku kena sebut nama aku berulang kali. Sebab mereka ingat, "Kamilah?" "Aminah?". Yang baca nama aku sebagai Jamilah pun ada.

Tsk tsk. Perkara yang biasa dialami terutama bila masuk fasa baru seperti masa matrikulasi, masuk tempat kerja dan tak terkecuali masuk UiTM.

Last- last aku terpaksa menyerah kalah. "Nama saya Amilah. Panggil saya Mila." Dan respons mereka, "Mila AF eh?". Atau apa- apalah. Aku tak pandai nyanyi lah weh. Takpelah. Redha. Nama aku kan pelik, rare.

p/s: Bila google nama aku, maksud dia hopeful.

Tiada ulasan: