Ahad, 16 Oktober 2011

Ngeri


Haritu aku jejak PC Fair. Tapi aku keluar dengan satu novel di tangan. hahahar. Memang tak boleh dikawal budak ini pasal buku padahal sebelum tu, baru je download banyak e-book nak bagi jimatkan duit. Aku jumpa dengan banyak gila buku keluaran Fixi. Tiba- tiba macam teruja, sebab tinggal Jerat dan Ngeri yang tak beli lagi. Tapi, ada juga perasaan ragu- ragu sebab novel yang betul- betul best bagi aku cuma Pecah. Kougar buat aku kecewa. Frustrated and disappointed. Tukang jual tu kata, buku Ngeri laku. OK, duit melayang. zaaz

Cerita dia tentang Joanne, Samuel dan Rehan. 3 orang pelajar yang buat perlu menghasilkan skrip sebagai project paper dan seterusnya mengarahkan sebuah filem pendek. Tapi masalah mereka sekarang adalah skrip mereka selalu ditolak oleh pensyarah dan nak tak nak, mereka terpaksa buat skrip baru lagi dan lagi supaya project paper mereka diluluskan. Tulah, buat skrip pembunuhan yang sadis lagi. heheh.

Tapi, apa yang menakutkan adalah skrip mereka bertukar jadi realiti. Adakah pembunuh terdiri daripada trio tu?

Aku asyik gelak- gelak je bila baca buku ni. Tiba- tiba je perkara ni jadi sangat menakutkan bila pembunuhan tu agak sadis. Mula- mula, aku dapat agak siapa pembunuh dia. Yeay tapi macam tak seronok la pulak dapat tau kan >< Tapi ada suprise- suprise pada bab akhir! Terkejut den.

Hampir tiada ayat sensual. OK, itu aku suka. Apa lagi eh? Cara tulisan dia lain sebab banyak menggunakan email. Jadi, takde la banyak perenggan yang berjela- jela. Bai !

p/s: buku ini serius best. Gelak- gelak lepas tu tiba- tiba jadi scary gila.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nie lg ngeri jambatan berhantu