Isnin, 8 Oktober 2012

Pengakuan seorang kawan. Ampun, masuk dalam prengzone sudah!

Andai ada entri- entri sebelum ini yang agak cheesy, ketahuilah, ianya kerna kamu. Kamu yang melekat dalam hati dan aku tak pandai halau dari hati ini! 

Kita jauh beratus kilometer. Kita jauh berjam-jam perjalanan. Kita bukan berhubung secara langsung berhari- hari. Tiada panggilan. Tiada teks pesanan. Malah, aku rasa, lepas ni dah tak ada borak- borak bodoh pasal lawan main teka- teki. Mahupun main- main reply mesej berupa smiley saja. Hm, kadang- kadang rasa macam hanyut juga bila macam tu. Mungkin berdiam diri itu kadang- kadang lebih baik.

Dulu, ada suatu masa, bila kita ingin berkongsi rahsia, aku fikir aku akan patah hati. Tapi tak patah hati pun. Sebab rahsia itu jauh daripada apa yang aku sangka! Rasa lega pun ada. Ah ah apa nih. Menyampah! Dan lepas tu, tiba- tiba dapat jawapan dalam kenangan dulu- dulu. 

Dan kenapa, dari luaran,aku layan kau biasa- biasa saja? Sebab perangai kaulah. Layan kasar pun boleh jadi sangat selesa. Perangai serius tak romantik. Entah apa- apa perangai masing- masing. Apa entah romantik tu. Tapi aku pernah jumpa seorang mamat ni. Dia cakap slow je. Rasa macam kena duduk dekat, kena tumpukan pendengaran sebab nak dengar apa dia cakap. Macam tulah kot romantik. Wahai gadis- gadis, pernah tak jumpa lelaki yang bersuara romantis gitu? ahaks. 

Dan aku tak tahu cara senyuman kau, cara lepak, cara apa entah sebab kita jarang jumpa. Dahla jarang jumpa, jarang berhubung secara langsung, dan jarang apa lagi dah. Tapi masalahnya, macam mana kau boleh lekat dalam hati aku ni? Damn.

Dan kalau kau baca ni, dan kau rasa lelaki itu adalah diri kau, tolonglah buat- buat chill je okay? Kalau terkejut dengan pengakuan ini, tolonglah hm jangan reject terang- terangan. Reject secara senyap pun tak boleh. Sebab aku dah pernah rasa patah hati. Dan sakit itu sangat mendalam. Jadi, apa yang kau boleh buat? Kau doalah lepas sembahyang, mahupun lepas waktu azan, bahawa aku akan ditenangkan hati dan tiba- tiba berjumpa dengan lelaki yang tiba- tiba muncul dalam hidup. Dan tiba- tiba dunia aku berbunga. Tapi kau jangan doa aku pergi dating apa kejadah pula ya. Tak maulah kalau macam tu.

Dan apa- apa saja yang mengingatkan aku pada kau, mengingatkan aku pada kau. Er, pernyataan yang agak bengong di situ. 

Berapa lama lagi kau nak lekat dalam hati ni woi??

Tiada ulasan: