Khamis, 10 November 2011

Can you keep a secret? #1

Lagu dengan tajuk di atas nyanyian Utada Hikaru telah berulang kali aku dengar pada waktu ini. Buku dengan tajuk di atas tulisan Sophie Kinsella telah aku habiskan beberapa hari yang lepas. Sorry madam, kalau nak baca novel English berbahasa klasik, saya tak larat walaupun ramai yang adore dengan Jane Austen. Saya suka tengok Pride and Prejudice, tapi mak oi, buku, macam merangkak je baca. Lalu tersadailah buku itu di rak di bilik. Ok, kamon bebeh backspace backspace, buku "Can you keep a secret?" macam biasa lah. Buat lawak macam biasa tapi rasanya novel "remember me" buat aku gelak lagi kuat.

Oh yah, sebenarnya nak cakap not-so-random thoughts of me.

1. Saya ada lesen memandu tapi saya masih mengharap belas kasihan orang lain untuk bawa saya pergi ke mana- mana. Sedih kan.
2. Ada sesetengah tabiat sejak kecil masih tak boleh dibuang daripada hidup. Contohnya, pakai stokin.
3. Saya tak boleh define sebenarnya apa yang betul- betul ada kaitan dengan diri saya. Contohnya kalau H sangat suka warna ungu. K suka polka dot. Sari?
4. Oh ya, saya jadi sangat gila kalau pergi kedai buku. Memang kalau ada masanya, memang melayang la beratus di sana.
5. Satu- satunya filem yang buat saya SANGAT TERUJA ialah ada apa dengan cinta. Filem tu sangat... sangat indah. Oh, selain Sepi.
6. Saya amat kuat berimaginasi. Sebahagian besar imaginasi saya adalah mempunyai moment terindah yang digarap babaknya dengan lelaki yang disukai, itulah inilah, dan... mestilah babak tu takkan berlaku kan. Tsk tsk. In another way is, saya suka berimaginasi macam mana jalan cerita dalam novel atau lagu patut dimainkan. Hhahahaha. Budak ni dah berangan nak jadi krew filem ni. Contohnya, cerita rooftop rant. Dan ada satu lagu ni, selalu la jugak dengar kat radio kan... macam dah boleh imagine tau macam mana nak buat music video dia tu. Laki tu akan jatuh dengan badan dia menghadap penonton, jatuh ke satu dasar gelap lagi hitam. Lepas tu, tak tahu apa jadi dah kepada lelaki tu :P
7.Ada kajian mengatakan perempuan ni boleh berkata- kata sehingga beribu- ribu patah perkataan ya? Ok, mungkin separuh daripadanya Sari luahkan dalam hati saja. Atau dalam kata lain, monolog sorang- sorang!

Cheers! :)

Tiada ulasan: