Khamis, 9 Jun 2011

semuanya tentang Hlovate!

Saya tak tahu apa- apa tentang dia. Tulisan di bawah cumalah tekaan dan analisis (?) terhadap novel- novelnya. Bermulakan mukadimah, i love you hlovate! Buku awak buat saya rockkkkk.

1. Saya fikir dia perempuan. Tapi tak kisahlah dia jantina apa sekalipun sebab dia pandai olah watak dengan baik, tak kira laki atau perempuan. Tak kira Fend dalam Contengan Jalanan ataupun Minn Edina dalam Versus. Dan tak semua orang mampu untuk buat macam tu.

2. Hlovate pernah atau sekurang- kurangnya sangat suka dalam arena skateboard. Sangat detail sampai kalau saya tak tahu pun amenda yang penulis ni cakap, saya layan je cerita dia. Bearings? Wheels? Trucks? Oh ya, bola keranjang juga. Sebab tu ada AO kan dalam Versus? Aaron Owens? :D

3. Hlovate mungkin pernah berada dalam fasa 'liar' kepada berubah menjadi lebih baik. Sebab tu, novelnya lebih banyak terbentang dalam idea sebegini.Ampun kalau salah.

4. Hlovate suka buku Harun Yahya. Sebab buku yang berkisarkan idea (point 3) wajib ada buku Harun Yahya. Rooftop Rant, ada. Versus, ada. Contengan Jalanan, ada. Ada! :)

5. Hlovate ni dulu sekolah berasrama penuh. Mungkin SBP, mungkin MRSM. Sebab dia boleh cerita detail! Mungkin dulu belajar kat KMS; Kolej Mara Seremban. Sebab dah dua kali (kot) KMS terpampang dalam novelnya. Rooftop Rant dan Contengan Jalanan.

6. Hlovate pernah sambung belajar di luar negara.Dan spesies kuat jalan. Australia, Indonesia, Holland. Miao.

7. Hlovate kuat baca buku. heh. Bukankah yang bernama penulis tu memang terang- terangan kuat baca buku berlatarkan perkataan- perkataan? B)

Setakat ini saja yang boleh saya olah tentang Hlovate hari ini. Mungkin ada lagi yang boleh kita kepilkan sama- sama tentang dia.

p/s: Kalau ada anugerah orang paling misteri, awak paling layak menang :D
pp/s: Seorang yang menulis karya akan meluahkan apa yang dia tahu teramat, atau apa yang dia inginkan. Tak gitu? :D

May Allah bless you and the whole universe.

Tiada ulasan: