Khamis, 16 Jun 2011

random; 2

Sebab Tuhan itu maha mendengar dan maha mengetahui

Biar dipermudah ibadat kita untukNya. Biar hati diikat dengan kasih sayang Tuhan. Biar dibawa lurus niat kita untuk apa- apa sahaja kerana Allah.

Biar dipermudahkan segala urusan kerja. Biar diikhlaskan berhubungan dengan orang lain.

Biar ikhlas dalam melakukan apa- apa. Sebab kita tak tahu apa yang terjadi pada minit atau hari yang akan datang.

A man who decides to change at twelfth dies at eleventh hour. Quote yang sering diulang- ulang dalam contengan jalanan; hlovate.

p/s: Rakan se-matrikku baru saja pergi berjumpa Tuhan. Aku terkedu, biar tak rapat dengannya. Sebab aku baru sahaja berjumpa dengannya tak sampai sebulan yang lalu dalam orientasi untuk pelajar baru. Orang cakap arwah baik. Berulang- ulang kali orang cakap. Aku tahu arwah budak surau. Orang pun cakap dia jarang tinggal jemaah. Tapi aku? Boleh kira berapa kali pergi jemaah. Dah la selalu bebanku keluarga aku. Tak pandai betul nak senangkan hati mak. Aku takut bila tiba- tiba aku buat dosa besar, masa tu Tuhan tarik nyawa aku.

Dan hari ini, aku bersyukur sebab Tuhan tak tarik lagi nyawa aku. Banyak lagi lubang sana- sini.

Terima kasih Tuhan. Kurniakan aku jalan untukMu.

2 ulasan:

Siti, tapi bukan Siti Sifir berkata...

amierul hakim?

Amilah Muhammad berkata...

aah. yang dalam surat khabar tu. budak panglima perang dulu