Rabu, 8 Jun 2011

Ami

Definisi sahabat dalam kamus saya (setakat ini) :

1. Sahabat yang kita tidak gentar berjauhan dengannnya. Tidak kisah jarang ber-SMS dengannya mahupun susah hendak berjumpa. Sebab sahabat yang ini punya idea, prinsip yang sama dengan kita. Bila kita dah jatuh bergolek dalam hidup, dia jugalah yang akan bagi nasihat yadayada. Bila kita ada masalah, pada dia jugalah yang tukang mendengar. Terima kasih walaupun aku rasa kadang- kadang kau annoyed dengan masalah aku ni :')

2. Sahabat yang tidak kisah walaupun sepanjang duduk bersamanya, boleh dikatakan lebih banyak membisu daripada berkata- kata. Sebab Sari tak banyak cakap! Tapi bisu macam mana pun, dia masih boleh faham jiwa kita. Ni yang buat kita rasa 'enjoy the silence' tu satu situasi yang sangat kena bila duduk dengan dia.

3. Sahabat yang berbeza gila dengan kita; perangai, tabiat, blabla, tapi boleh jadi rapat atas satu titik persamaan. Masa ni terkejut lah jugak sebab bila kenal dia betul- betul, baru tahu yang kita hampir sangat tak serupa sebenarnya. Kalau ada lauk ayam dan ikan, dia akan pilih ayam dan saya akan sambar ikan. Dia banyak cakap dan Sari tak banyak cakap! Dan buatlah lagi bermacam- macam contoh yang boleh buatkan dia sangat- sangat berbeza dengan kita. tapi hati tetap boleh dekat dan bond tu makin kuat sebenarnya.

4. Minggu pertama kenal dia, terus hati tak rasa senang. Boleh kata yang kami tak sehaluan walaupun dekat. Tapi makin lama hidup bersama, makin lama kenal, makin faham jiwa masing- masing. Banyak yang boleh kongsi. Banyak cerita yang boleh dibongkar tanpa paksa. (Tapi kadang- kadang rayu juga dekat dia. hihi). Tapi bila sampai satu part yang dia simpan sangat- sangat selama ni, bila kita dapat tahu isi cerita dia, terasa juga sebab kita pun pernah berada di tempat yang sama. Cuma masing- masing je yang tak pernah nak luahkan perkara yang paling pahit tu kan :')

5. Sahabat yang kadang- kadang kita buat tak endah je. Tapi dia akan selalu ada untuk kita. Sungguh. Terima kasih awak.

Tiada ulasan: