Selasa, 3 Mei 2011

cakap dengan diri sendiri

Baru saja habis baca halaman 72 'Contengan Jalanan'; Hlovate dah aci redah nak tulis. Bukan apa, terfikir juga kan. Hidup kita dah complete ke? Maksud aku, hidup aku. Rasa juga ada lubang sana sini jiwa aku. Apa yang aku buat tiap-tiap hari pun benda sama.

Membaca. Online. Buka facebook. Youtube-ing. Tidur. Makan. Goreng ayam. Oh ya, tonton tv juga!

Kau tak rasa ke perlu buat sesuatu yang bermakna dalam hidup? Aku tahu kau suka baca. Buku tu boleh bawa kau terbang sana sini tanpa berganjak pun dari sofa. Tapi cukup ke?

*Penulis merupakan penganggur yang bakal duduk rumah senang- lenang secara rasmi hampir 5 bulan sehingga september nanti.

Nak kata belajar jadi suri rumah (anak dara berjaya ftw!), kau reti masak telur mata kerbau je. Nak kata cari pengalaman, kau bukan kerja.
Nak kata kau dalami agama, kau aci redah je cari ilmu Tuhan kan.

I really need a start fresh. Macam air strawberry yang sedap tu. Sangat sangat perlukan!


Tiada ulasan: