Sabtu, 3 Mei 2014

You're now listening to BFM

Pada pagi- pagi sebelum ke kelas, saya selalunya akan meluangkan masa dengan membuka radio. Kalau dahulu, mesti asyik- asyik ulang pasang lagu Yuna. Tapi, untuk semester ini saya berhasrat untuk konsisten memasang satu saluran radio ini.

Sehinggalah pada suatu hari, rakan serumah saya bertanya, "Ape benda boring yang kau pasang ni?"

Hmm yes, memang boring pun kalau pasang BFM 89.9. Kalau pagi- pagi dah berbual- bual pasal headlines surat khabar. Dan berborak kenapa begitu, kenapa begini. Kemudian ada lah bual bicara dengan  tetamu jemputan. Ada je slot macam- macam untuk hampir sepanjang masa. 

Tapi part yang paling best sebenarnya bila tengah malam sehingga menjelang subuh sebenarnya. Aherherher. Sebab masa tu BFM pasang lagu tempatan, kebanyakannnya darupada kumpulan indie. Masa tu, rasa bahagia dia macam zaman XFM gitu.

Korang tahu tak XFM tu apebenda? Xfresh? XFM? Yang sekarang dah takde? Dah la tutup secara tiba- tiba. Hampeh tapi rasa sedih sangat masa tu sobsobs.

Oh ya, tahu tak yang BFM sekarang boleh dilihat secara visual? Pergilah ke Youtube! Dan juga... jeng jeng jeng ada juga segmen dalam Bahasa Melayu. Taraaaaa

Jadi, mari tonton. Sama ada anda akan rasa bosan juga atau tertidur, hadam je lah. Bila lagi nak acah- acah pandai bila layan benda macam ni? ;)






Tiada ulasan: