Isnin, 13 Julai 2015


Aku sangatlah suka baring di bahagian tepi tilam. Tepi sekali. Kalau boleh, siap separuh badan tu sampai nak jatuh- jatuh dah. Mungkin pada suatu haritu, aku tengah baring atau meniarap dengan girangnya, maka kawan aku yang tengah solat ni mungkin geram melihat kaki aku di kaki katil.

Lalu selepas dia solat, dia pun cuba tarik aku dari katil atas dasar kegeraman. Tapi tentulah tak jatuh khann... Maka bermulalah siri cubaan untuk menjatuhkan cik amilah dari katil bila dia leka, Keh keh keh.

Maka, pada hari terakhir di Puncak Alam haritu, dia pegang kaki aku waktu aku tengah meniarap. Aku pun buat dek je lah. Bukan dia nak tarik betul- betul pun. Sekali dia nak tarik betul- betul, lalu menjeritlah aku bertubi-tubi. Nasib baik tak jatuh betul- betul woit.

Maka bermulalah perbualan kami:

"Dah aku nak tarik lah kaki kau sebab ada opportunity tadi"

"Apahal pulak, kau bukan ada pressure pun nak buat menda ni"

"Tapi aku ada incentive nak buat"

"Apa rationalization kau?"

"Lepas buat, boleh mintak maaf balik. kehkeh. Pastu, lepas ni tak boleh buat dah"
"Lagipun, aku lagi lah ada capability nak buat benda ni"

Milah was like ...
Tahniah kepada kami kerana mampu merealisasikan theory of fraud diamond dalam hidup kami. 

*status ini sengaja di-screenshot kerana terasa memori itu berharga sekali.

Betul ke yang kita benar- benar berpisah wahai kawan- kawan?