Ahad, 1 Disember 2013

Pagi Isnin

Kadang- kadang, pagi Isnin ada menghadiahkan saya dengan sesuatu yang manis. Sama ada manis berjumpa dengan orang yang baru. Mahupun manis bila mengorak perbualan dengan si dia. Walaupun dengan orang yang berbeza, manis dia tetap indah.

Dua orang yang berbeza. Dengan latar belakang berbeza. Dengan masa depan yang berbeza.

Heh, masa depan mana kau tahu kan? Mungkin yang bijak pada hari ini tidak mampu menanggung kesedihan pada masa depan. Mungkin yang miskin pada hari ini dapat tanam kesungguhan untuk menjadi yang lebih selesa pada masa hadapan.

Saya tidak mahu sama sekali menghakimi sungguhpun saya sudah melabelkan siapa kamu. 
Ironi
Ironi
Ironi
Ironi
Ironinya saya.

Tapi dalam banyak- banyak saya melabel kamu, saya berjumpa ketenangan. Heh, ketenangan sebagaimana pula bakal dirasai agaknya bila sudah diikat sah? Kerana itu, saya berlembut hati. Dan rupa- rupanya, saya berjumpa jawapan yang lain.

Yang mungkin saya salah seorang perempuan yang kamu 'cuba- cuba' kenal. Unfortunately, it doesn't work with me.

Jadi, terus tenang. Saya senang berkawan tapi untuk pergi kepada hubungan 'cuba- cuba kenal' begitu susah. Hargai saya, dan saya cuba percayakan kamu. Er, kamu retikan untuk bezakan kawan dan 'kawan'?

Mungkin sebab tu kot orang lain di sekeliling aku dah ada boyfriend tapi aku tak. Sebab aku banyak karenah. Ok thanks bai

Tiada ulasan: