Sabtu, 28 September 2013

Eh jap jap, nak cerita lagi ni. Sebelum naik semester baru haritu, aku dah renew cukai jalan motor siap- siap. Mak aku suruh buat awal- awal. Memandangkan road tax mati pada pertengahan bulan September, aku simpan lah dulu baik- baik dalam beg duit. 

Semalam, aku duk kemas- kemas lah beg duit aku. Biasalah, beg duit yang serabut tu haruslah kepunyaan aku kan. Aku pun duk buang lah resit yang berselerak dalam purse. Tiket bas ekspres pun ada lagi dalam beg duit. Lepas tu, barulah teringat yang aku pernah ada niat nak kumpul tiket bas ni. Tiba- tiba, aku ternampak road tax motor yang baru.

Rupa- rupanya, road tax lama dah mati 10 hari. Aku tak ganti- ganti lagi yang baru rupanya.
Dah la, awal minggu ni penunggang motor kena tahan ramai- ramai dekat gate uitm. Boleh pulak, masa tu aku seorang je penunggang motor perempuan.  Dia nak cek lesen lah, road tax lah. 

Tapi polis bantuan pun tak sedar gamaknya road tax aku dah mati. 
Peh. Nak cakap nasib baik ke tak, tapi Tuhan memang bagi rezeki kat aku. Syukur.

Tiada ulasan: