Rabu, 3 November 2010

Ala, lupa lah. Patut tulis satu cerita. Saya sekarang dah malas nak couple. hihi. Bukan apa kan, cinta dulu yang ajar (yada yada, bacalah balik entri lama). Cinta tu ajar yang tiada yang pasti dalam dunia ni. Lebih kurang macam tu lah.

Lepas tu kan, lama- kelamaan saya sedar. Islam tak ajar semua tu. Atau sekurang- kurangnya, ada batas pergaulan antara lelaki dengan perempuan. Dengan sokongan (zzz)// ada rakan bantu saya tahan rasa suka saya kepada laki bila saya jatuh suka. Saya juga yang cakap, " lower your gaze and u'll be fine :)". Tapi siapa tak tahan bila dia senyum kat kita???

Nevermind, lower ur gaze. Tahan! Tahan! Kalau betul suka dekat dia, luah dekat Tuhan. Jangan luah dekat dia.Nanti hubungan kita dengan Tuhan renggang. Saya tak mau.

Lepas tu, saya jaga. Jaga. Bila pandang dia, alamak dia sungguh... Eh, tahan pandangan! Saya ada dua sebab kukuh untuk tidak perlu menguar-uarkan suka kepada orang. Satu, saya kurang cantik. Dua, saya kurang warak. Macam tak cukup bagus bukan? Cukup titik

Tapi kan, tapi kan, selama saya jaga pun untuk dia, saya lupa berjuta lagi homosapiens berjantina lelaki. Cakap dengan lelaki lain rilek. Borak- borak, kadang- kadang gelak- gelak. Sampai satu tahap, saya ada mengajar seorang lelaki ni. Tiba- tiba perasan tutor. Err, lebih kepada mengajar diri sendiri sebenarnya. Saya cakap dekat dia (lebih kurang begini), ajakla kawan dia ke ape. Kalau boleh, tak nak berdua ketika belajar.

Dia tanya, " Apasal? Kau takut kena tangkap ke?"

Mendidih hati gua bila ingat balik dia cakap macam tu. Woi, rendah sangat ke aku ni sampai fikir macam tu sekali. Kat library memangla tempat open. Dulu pun, ada ustaz pernah tangkap budak- budak kat sini kan. Tapi...

"Bukan, aku tak selesa la"

Kepada budak tu, memangla saya terasa hati tapi tak apa. Kata-kata awak itu menyedarkan saya. Walaupun dengan kawan, saya memang kena jaga batas kan. Apa perlu buat bila nampak member- member laki yang agak kamceng sekitar kolej?

1. Start je pakai tudung labuh. Biar respek banyak kat perempuan ni.
2. Senyum je bila nampak diorang dan teruskan perbualan dengan kawan perempuan.
3. "Hai korang!" *Sambil tangan melambai- lambai*
4. Tegur terus. "Wei, Laki A, Kau ....?"

Tau- tau je la langkah mana yang perlu digunakan wahai cik penulis. Jangan hanyut sudah. Yang pasti...

Ada cinta sebagai seorang hamba dan khalifah yang perlu diutamakan :D

Tiada ulasan: