Ahad, 25 April 2010

Temu duga IPGM

Alhamudulillah. Harapan aku untuk menjadi cikgu telah mara satu langkah. Kini cuma beberapa langkah lagi untuk sampai ke tangga di mana aku menjadi pelajar di institut perguruan guru. Berlatih bercakap di hadapan cermin, berfikir dalam bahasa Inggeris, sediakan isi yang bernas, merujuk kepada internet dan lakukan sebaik mungkin pada hari temu duga. Oh ya, doa. Ini penting, menjadi keutamaan.

Aku rasa aku perlu ambil serius. Mula- mula, aku ingat senang untuk dapat panggilan temu duga. Tapi anggapan aku salah. Rupa- rupanya ramai yang tidak dipanggil termasuk yang memperoleh 9A. Aku terkejut. Kamu? Aku kurang kaya dengan A tapi masih mendapat peluang ini.

Sekiranya aku tak diberi peluang untuk meracun anak murid dengan madu nanti, aku ingin menyambung pelajaran dalam bidang psikologi. InsyaAllah. Bidang pendidikan ataupun kanak- kanak. Jiwa aku amat dekat dengan kanak- kanak pada waktu ini. hehehe.

Be serious, Sari!


3 ulasan:

yiqin's berkata...

Helo. :)

Awal tahun baru ni ada iklan dlm paper utk sesiapa yang nak amik MUET. Kira ye sbg calaon persendirian individu lah. Btw, I'm going 18. Tengah tunggu tawaran nak further study. Hehe. :)

If nak tau apa-apa lagi pasal MUET, surf website Majlis Peperiksaan Malaysia. Kalau nak ambil tahun ni, sempat lagi nak daftar utk Akhir Tahun. GOODLUCK ! :D

http://www.mpm.edu.my/

Amilah Muhammad berkata...

thank you!

Hakim Ishraf berkata...

hai cikgu ;D